23.01.2011

Podzamcze 8.08.2010. Zamek Ogrodzieniec



To już ostatni wakacyjny wpis. The last but not least: zamek Ogrodzieniec w Podzamczu. Drugi najpiękniejszy zamek w stanie ruiny w Polsce (a teraz mały quiz: który w takim razie jest pierwszy? ;)).




Jura Krakowsko-Częstochowska została wzięta przez nas pod baczną obserwację i mam nadzieję, że zawitamy tam as soon as possible, ponieważ poza niewiarygodnie malowniczym zamkiem mamy tam do zwiedzenia jeszcze wiele innych obiektów przyrodniczych i architektonicznych.




Zwiedzałam kiedyś zamek podczas wycieczki szkolnej i zapamiętałam go totalnie inaczej; czegoś innego się spodziewałam. Co nie znaczy, ze spotkało mnie rozczarowanie, wręcz przeciwnie. Teraz, gdy miałam możliwość skoncentrowania całej uwagi na zamku, a nie na chłopakach z równoległej klasy ganiających dziewczyny z witkami pokrzyw w rękach, okazał się on budowlą pełną fascynujących zakamarków.




Uroku całości dodawało światło pomału zachodzącego słońca, które może nie najlepiej wychodzi na zdjęciach, ale na żywo ma niepowtarzalną zdolność wydobywania ognistych światłocieni z kamiennych murów.





Zamek zwiedza się bardzo przyjemnie, wstęp jest płatny, ale jest to koszt rzędu kilku złotych. Można za dodatkową opłatą nabyć bilet uprawniający do zwiedzania pobliskiej twierdzy Birów, my tam nie byliśmy, ale jak już pisałam, Jura czeka na nas wiosną :)




Bardzo dobrze opracowana strona na temat zamku i jego turystycznych walorów znajduje się TUTAJ.



Lochy i wieże ogrodzienieckiego zamku zwiedzili, na zakończenie wspólnych i pełnych niezapomnianych wrażeń wakacji: Mad, Krisk8, Zava, Dora i Koteksony.



Pokaż mad about journey spots na większej mapie

6 komentarzy:

  1. Ale w nocy chyba bym tam nie poszedł w obawie przed grą świateł i cieni. Różnie wyobraźnia wówczas działa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tym bardziej że nocami grasuje tam zjawa Czarnego Psa... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Nie ma to jak konstruktywna wypowiedź :) Pozdrawiam Anonima.

      Usuń
  4. Ogrodzieniec - jeden z moich ulubionych zamków na Jurze. Lubię tam śmigać moim jednośladem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Planowaliśmy wyprawę rowerową na Jurę w zeszłym roku, ale nie wyszło. Może w tym się uda :).

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...