05.03.2012

Szklarska Poręba 23.09.2012. Sowie Skały



Charakterystyczną cechą krajobrazu Szklarskiej Poręby i okolic są ciekawe grupy skalne. Jedną z nich są Sowie Skały, do których prowadzi niebieski szlak; można się na niego dostać za kościołem Bożego Ciała, skąd na skałki jest dosłownie kilka minut pieszo po niezbyt wymagającym terenie. 


Sowie Skały mogą być celem popołudniowego spacerku, sam szlak niebieski jest o wiele dłuższy i łączy dwie części Szklarskiej, prowadząc po łagodnym i urozmaiconym krajobrazowo terenie. Jest obliczony na ok. 1,5 godziny, ale my na samych skałach spędziliśmy ok. 40 minut, a formacji skalnych na szlaku jest więcej- więc czas przejścia zależy tak naprawdę od stylu zwiedzania, a nasz jest jak wiadomo zazwyczaj dość mocno penetrujący :)


Kilka danych technicznych- Sowie Skały są grupą granitowych wieżyc  o wysokości do 10 m. Jeśli pokusimy się o wejście na ich szczyty, z góry mamy szansę zobaczyć całkiem ładną panoramę okolicy.



Nie była to moja pierwsza wizyta na Sowich Skałach. 15 lat temu widziałam je w bardziej zimowym krajobrazie.  Nasza wizyta w tym miejscu miała więc dla mnie charakter trochę sentymentalny, bo po zwiedzeniu takich miejsc, jak czeskie skalne miasta czy nasze Błędne Skały, Sowie nie mają szans zrobić piorunującego wrażenia- ale jeszcze raz podkreślam, że jest to miejsce bardzo przyjemne, urocze, idealne na spędzenie kawałka wolnego czasu. 


A już w następnym odcinku zaproszę Państwa na nieco poważniejsze wzniesienie w okolicach Szklarskiej Poręby- może ktoś zgadnie, na jakie? ;)


Pokaż mad about journey spots na większej mapie

6 komentarzy:

  1. Ciekawy blog, będę tu często zaglądał. Oczywiście dodałem do ulubionych :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mad, ślicznie tam! :) Jeszcze nie byłam, ale nadrobię :)
    Pozwoliłam sobie podlinkować Twoje wpisy o Kłominie we wpisie o Kursdorfie, bardzo ciekawe! . Mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko?
    Pozdrawiam,
    O.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładne miejsce i świetne zdjęcia. Fantastycznie byłoby się tam wybrać na wycieczkę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Obieżyświatko, oczywiście że nie mam nic przeciwko, wręcz przeciwnie- bardzo mi miło :)

    Zielona Mila, polecam gorąco, w sumie cały Dolny Śląsk jest świetny na wyprawy rowerowe (i nie tylko), a okolice Szklarskiej/Karpacza aż się proszą o dwa kółka :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Szklarską Porębę wspominam bardzo miło, pamiętam jak parę ładnych lat temu byłam w Piechowicach na wykopaliskach archeologicznych. Przepiękne miejsce, a do Szklarskiej chodziliśmy codziennie na piechotkę :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...