Cegielnia w Słonawach. 18.02.2012



Mimo rzetelnego researchu, nie znalazłam zbyt wielu info o bohaterce dzisiejszego wpisu. Co gorsza, nie byłam tam osobiście :) Materiał zebrali Krisk8 i Arek, podczas gdy ja szkoliłam się pilnie w Poznaniu na kursie animatorów.


Jak sugerować może tytuł posta, na zebranej dokumentacji podziwiać możemy opuszczoną cegielnię w Słonawach koło Obornik. Obiekt nie jest duży, składa się z głównej hali wyposażonej w piec do wypalania cegieł, obok można jeszcze znaleźć suszarnię. Wejście na teren jest raczej bezproblemowe, chociaż do cegielni przylepiony jest niewielki budynek mieszkalny, ale podobno jeśli akurat zastaniemy mieszkańców, można się z nimi dogadać w kwestii zwiedzania.




Ponieważ nie mam niestety już nic do powiedzenia na temat cegielni, zapraszam do obejrzenia jeszcze kilku zdjęć :)

Tu stylowy klosik:


Suszarnia:


Widok ogólny:


Schody donikąd:


I mój osobisty faworyt: lampka której wszystko opadło :)


6 komentarzy:

  1. Bardzo ładne zdjęcia, lubię odwiedzać taki opuszczone i zagubione obiekty. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Radziłbym Ci zwiedzić inną Zofiówkę:)To wieś k.Tuszyna w której jak przejeżdżam to jest taki dworek ale w nim nic nie ma i nic się nie dzieje:)Musisz jechać z Tuszyna na Zofiówkę, a jak nie wiesz to spytaj się okolicznych "rodowitych" mieszkańców:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszukam, popatrzę :) dzięki za namiary :)

      Usuń
  3. Super zdjęcia. Zapraszam na www.cegielniamichalow.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. witam , wg informacji przekazywanych w mojej rodzinie , moja babcia tam sie urodziła, pradziadek zarządzał cegielnia, chetnei sama dowiem sie czegos nowego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, no to masz rodzinę z interesującą historią. Ja niestety nie mam żadnych nowych informacji o cegielni, a szkoda, bo zaciekawiłaś mnie jeszcze bardziej. Pozdrawiam!

      Usuń