Hellada. Trzy wyspy 2.08.2014 - Poros



Wracamy już z Hydry na planetę Ziemia. Pierwszy przystanek po drodze - wyspa Poros. Tak jak Hydra, należy ona do archipelagu Wysp Sarońskich, ale jej klimat znacznie się różni od tej pierwszej.


Na Hydrze było tak bardzo grecko, że bardziej być nie mogło. Poros natomiast z nieznanych przyczyn skojarzyła mi się z... Saint Tropez, chociaż znam je tylko z filmów o żandarmie, które oglądałam jakieś... ileś tam lat temu :). Ponieważ jednak skojarzenia lubią żyć sobie własnym życiem, moje neurony znalazły jakąś tajną ścieżkę łączącą mętne wspomnienie francuskiej komedii z trwającą całe 45 minut wizytą na Poros.


Na wyspie mieszka jakieś 4000 osób, z czego większość w stolicy, a pozostałe 15 - w osadzie Ágios Nektários. Ciekawe, jak to jest żyć w takim miejscu... Kiedy zadałam sobie to pytanie, przypomniała mi się kolejna rzecz z dzieciństwa, jedna z ulubionych książek - "My na wyspie Saltkråkan" Astrid Lindgren. Historyjka o rodzinie ze stolicy, która trafia na dłuższy czas na małą wysepkę, w dość hermetyczne lokalne społeczeństwo...





Nie sądzę co prawda, żeby można było odnaleźć wiele zbieżności między skandynawską wyspą Saltkråkan a grecką osadą Ágios Nektários. Tak czy siak, chciałabym kiedyś pomieszkać trochę na takim, tak zwanym, "totalnym zadupiu".  
Ale chyba znowu mi się poszło za daleko w dygresje...


Wracając, w Ágios niestety nie byliśmy, tylko w samym Poros. Charakterystycznym budynkiem jest biała wieża zegarowa, stojąca na szczycie wzgórza, z którego można zobaczyć ładny widok na Peloponez i... no, to w zasadzie tyle.


Siga, siga? Not gonna happen, jeśli jesteś na zorganizowanym rejsie. Wsiadamy na statek i płyniemy na trzecią z wysp... zatem see ya soon!

6 komentarzy:

  1. Ale fajnie mieliście, tak sobie popływać po greckich wyspach... Rozumiem, ze to taka jednodniowa wycieczka-rejs zorganizowany po wyspach? :)
    Super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za odwiedziny.
    Powiem Ci szczerze, że jestem zachwycona Twoim blogiem...
    Muszę znaleźć trochę czasu i wgłębić się w posty.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, zapraszam zatem częściej :) Ja na Twoim blogu jestem już stałym bywalcem... i fanką, rzecz jasna :) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Mad, teraz koniecznie grecka wieć i kolejne posty na blog.Będę czekała na nie z ciekawością i niecierpliwością :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, grecka wieś... greckie wyspy... greckie słońce... greckie morze... rozmarzyłam się.
      Wrócić tam jak najprędzej :).

      Usuń